dinsdag 12 april 2016

Asperges

Schokkend nieuws uit de culinaire wereld; de asperges worden met uitsterven bedreigd. Als we dit artikel mogen geloven is de populariteit van de asperges de afgelopen jaren drastisch afgenomen met name onder jongeren. En dit alles is (zoals altijd) de schuld van de ouders/verzorgers..

Aanstaande donderdag start het nieuwe asperge seizoen en dus zal ik dit opvoedkundige probleem dan maar op mij nemen in, ook voor de jeugdige lezers, begrijpelijke taal:

'Mijn spreekbeurt gaat over asperges!'

De asperge is een is een plant die genoemd wordt onder de 'groente'. Er zijn verschillende soorten asperges zoals: witte, groene, en paarse. Ook bestaan er bruine asperges maar die zijn dan niet goed meer. In Noord-Europa komen de witte asperges het meeste voor. De paarste asperges is een nichtenproduct nicheproduct.

Ik laat nu een plaatje zien van een asperge: (doorgeven)


Zoals je kunt zien lijkt de asperge een beetje op dat rare ding uit mama d'r nachtkastje...

Vroeger waren de asperges speciaal voor de 'rijke' mensen maar tegenwoordig mag kan iedereen dit eten. Je kunt veel verschillende dingen maken van asperges zoals bijvoorbeeld soep of je kunt ze koken. Asperges zijn heel lekker met bijvoorbeeld ham of zalm.

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er nog vragen..?

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home