zaterdag 6 mei 2017

Waar sta je?

Gisteren was het 5 mei en dus schieten er in het hele land diverse bevrijdingsfestivals uit de grond. Zelf was ik op Bevrijdingspop in (hoe kan het ook anders) Haarlem waar ik met diverse vrienden had afgesproken. Omdat 5 mei niet voor iedereen een vrije dag is en sommige mensen dus nog gewoon moeten werken, komt niet iedereen op hetzelfde moment aan.
Maar ja, hoe ga je elkaar vinden op een festival dat zo'n circa 150.000 bezoekers telt? Een bijna onmogelijke opgave.

Het viel me gisteren dan ook op dat ongeveer iedereen ditzelfde probleem heeft. De muziek staat, zoals het hoort, dermate hard dat bellen vaak geen optie is. Desondanks zijn er toch nog altijd mensen die het dan toch gaan proberen. Als ik voor iedere bezoeker die ik 'waar sta je?' gevolgd door 'wat?' of 'ik versta je niet' in zijn of haar telefoon heb horen schreeuwen een euro zou hebben gekregen was ik nu schatrijk geweest.
Beter werkt het om gewoon sms of Whatsapp te gebruiken alleen zijn sommige mensen dan weer zo slim om een spraakbericht te sturen. Fail! Dus sturen we elkaar maar foto's van de plek waar we staan:


Overigens ging het zoeken naar elkaar aan het begin van de dag beter. Naar mate de avond vorderde werd het steeds lastiger om elkaar te vinden wat vermoedelijk kwam doordat het op een gegeven moment donker wordt, dus alles minder goed zichtbaar is en gedurende de avond het alcohol percentage ook toeneemt waardoor er als het ware een extra moeilijkheidsgraad als spelelement wordt toegevoegd. We hebben dus wel een oorkonde verdiend denk ik zo.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home