zaterdag 8 april 2017

Eigenwijs

Inmiddels is de zomer nu echt aangebroken. Morgen wordt het 20 graden en dus heb ik mijn korte broek, zonnebril en teenslippers alvast klaargelegd voor een dagje strand. Maar ook gisteren scheen de zon.
Een wandeling van 1,5 uur gevolgd door een klein drankje op een terrasje hebben erin geresulteerd dat mijn hoofd de kleur van een tomaat heeft aangenomen. Kortom: ik ben verbrand! En dat terwijl ik nog ben gewaarschuwd mezelf in te smeren. Maar ja, eigenwijs...

Alsof de redactie van het AD dit weet plaatsen ze zojuist dit bericht:


Zondag oppassen voor felle lentezon

Redactie 08-04-17, 10:58
Wie morgenmiddag naar buiten gaat, moet zich goed insmeren. De lentezon is dan zo fel - zonkracht 4 à 5 - dat de huid, die na de winter nog niet aan de zon gewend is, binnen een halfuur kan verbranden.

Het is morgen een zonovergoten dag met een zacht zuidelijk briesje en zeer zachte lucht, meldt Marco Verhoef van Weerplaza. De temperatuur stijgt snel en bereikt uiteindelijk waarden tussen 17 graden op de Waddeneilanden, rond 19 graden in de kustgebieden en 20 tot 22 graden verder landinwaarts.

Het prachtige lenteweer is van korte duur. Maandag is er al veel meer bewolking en een kans op een klein beetje regen. Die neerslagkans neemt in de loop van de volgende week verder toe. Vooral woensdag is een natte dag, voorspelt de meteoroloog.


...beetje mosterd na de maaltijd wel!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home