dinsdag 9 augustus 2016

Goud met een schuimkraag

Sport heeft niet mijn grootste interesse en dus heb ik ook niet zoveel meegekregen van de Olympische Spelen maar, waar we allemaal niet omheen kunnen is dit bericht op de site van het Algemeen Dagblad. Yuri van Gelder is door de Nederlandse Olympische ploeg naar huis gestuurd wegens het drinken van een biertje.

Als je de titel ziet zonder dat je het hele bericht hebt gelezen zou je kunnen aannemen dat Van Gelder compleet uit de band is gesprongen en zich zou hebben misdragen. Na het lezen van dit artikel zie ik echter niets wat hierop lijkt. Simpel gezegd zou hij enkel één of meerdere biertjes hebben gedronken tijdens het uitgaan in Rio. Zou ik ook doen. Maar als Olympische sporter mag je dit ook kennelijk al niet.

Het kan misschien aan mij liggen maar, de indruk die dit artikel op mij wekt is dat de meedoen aan de Olympische Spelen eerder gelijk is aan werken in een strafkamp dan meedoen met één van de grootste (en laten we dan her woord 'leukste' maar niet gebruiken) sportevenementen die er bestaat. Dus ik vind deze uitkomst erg vreemd als je bedenkt dat de slogan van de Olympische Spelen luidt: "Meedoen is belangrijker dan winnen." Dit is in de kroeg niet anders...

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home