dinsdag 2 augustus 2016

Boodschappen

Één van de nadelen van het hebben van een eenpersoonshuishouden is dat je alles ook echt alleen moet doen. Gelukkig heb ik met de meeste huishoudelijke taken geen enkel probleem en vind het ook helemaal niet erg om het huis zo af en toe eens grondig onder handen te nemen. Ik hou er immers van om in een schoon huis te leven. Maar waar ik echt een ongelofelijke hekel aan heb is het doen van Boodschappen!

Het probleem met boodschappen doen is namelijk dat je hiervoor naar een een plek moet die gelijk is aan de hel; de supermarkt. In de supermarkt lopen namelijk ook andere mensen. En nee, niet de mensen met wie ik graag een biertje zou doen in de kroeg. Nee, vervelende mensen als rondrennende kinderen waardoor je een pak eieren uit je handen laat vallen of bejaarden die vinden dat ze wel voorrang hebben omdat ze de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt.

Maar een deel van het probleem ligt ook vooral bij mezelf. Doordat ik er tegenop zie ga ik me natuurlijk direct irriteren aan alles en iedereen zodra ik de supermarkt instap. En natuurlijk kan ik ook nooit bedenken waar ik trek in heb totdat ik de supermarkt weer uitloop. En je raad het al; ik heb dan altijd trek in iets anders dan ik net gehaald heb.

Is er iemand met hetzelfde probleem?

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home