dinsdag 2 augustus 2016

'Brak'

Het is inmiddels augustus en mijn vakantie is in volle gang. Dit wil zeggen; de afgelopen 4 dagen heb ik mijn lichaam en geest ter beschikking gesteld aan het bruiloftsfeest van vrienden. We kijken vol trots terug op een meer dan geslaagd feest! Toch ben ook ik niet de jongste meer. Met een score van ongeveer 8,5 uur slaap verdeeld over 3 nachten resulteert dit in een ietwat brak gevoel bij ondergetekende. Dit wil zeggen; mijn hoofd wil meer doen maar, mijn lichaam is net een piloot van EasyJet en is in staking getreden.

Uit pure verveling ben ik daarom de definitie van 'brak' maar eens gaan intypen bij de Van Dale:

brak (bijvoeglijk naamwoord; vergrotende trap: brakker, overtreffende trap: brakst)
1 zoutachtig, zilt: brak water

bre·ken (brak, heeft, is gebroken)
1 stuk maken: hij kan hem maken en breken hij is ver zijn meerdere
2 tenietdoen, verzwakken: een staking breken (a) krachtig onderdrukken; (b) er niet aan meedoen
3 schenden: zijn eed breken
4 een deel van een geheel met geweld scheiden: een tak van een boom breken
5 stuiten: zijn val werd gebroken door de struiken
6 op een gewelddadige manier kapotgaan: het glas brak
7 met iem. breken de omgang beëindigen; zich het hoofd breken over zich suf piekeren over


Belangrijk om erbij te vermelden is dat de bruiloft ietwat 'anders' was dan normaal. Kort samengevat betrof het hier een licht uit de hand gelopen tuinfeest dat bestond uit 4 'areas' verdeeld over het terrein. Zo is er door middel van decor een oud Hollandsch vissersdorp gecreëerd, stond er een inflatable koepeltent in de vorm van een iglo welke tevens dienst deed als opvang in geval van noodweer - waar we op een enkele druppen na gelukkig geen gebruik van hebben hoeven maken - waarin mensen hun karaoke kunsten ten gehore konden brengen, was er een mainstage met diverse DJ's en natuurlijk een gedeelte waar de huwelijksvoltrekking zelf plaatsvond.

Als met al een dag, of beter gezegd dagen, om nooit meer te vergeten en daarom de welbekende opmerking: 'Gelukkig hebben we de foto's nog!'


En voor wie het zich afvraagt; inderdaad, ze hebben 'ja' gezegd!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home