donderdag 21 juli 2016

Zonnesteek

Het zal niemand ontgaan zijn dat het de afgelopen dagen ontzettend warm is geweest en dan gisteren misschien wel één van de warmste dagen ooit. Het Algemeen Dagblad spreekt zelfs van tropische dagen met temperaturen tot lokaal 35 graden. Nu heb ik nooit zo goed opgelet tijdens topografie op school dus misschien dat iemand mij kan vertellen waar het plaatsje 'lokaal' ligt?

En met die warmte vallen mij direct een paar dingen op. Één van die dingen is het gedrag van mensen dat meteen verandert wat misschien nog wel het meeste opvalt in het verkeer. Sommige gaan door de hitte extreem traag rijden maar ook het wisselen van rijstrook zonder daarbij in de spiegels te kijken heb ik vandaag meerdere malen zien voorkomen. En recht voor mijn neus nog wel helaas. Ik kan me niet voorstellen dat, met dit toch al warme weer, het maken van een noodstop erg bevorderlijk is voor de remblokken van mijn auto.

Maar laten we wel positief blijven. De afgelopen weken hebben we met z'n allen enorm zitten klagen dat de zomer in Nederland wederom ontzettend is tegengevallen dus laten we deze zeldzame warme dagen koesteren. Morgen koelt het echter weer wat af (dit wil zeggen; temperaturen rond de 24 graden) wat allicht de verkeersveiligheid ten goede komt. Desalniettemin doe ik het ervoor!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home