vrijdag 8 juli 2016

Op = op

We leven inmiddels in 2016 en alle ontwikkelingen op digitaal gebied gaan maar door en door. En dan met name op het gebied van mobile communicatie. Het verbaasde me dan ook niets toen ik dit bericht las waarin te lezen is dat de 06-nummers zo langzamerhand op beginnen te raken. Nu ben ik inmiddels al van die leeftijd dat ik Operatie Decibel nog heb meegemaakt waarin alle telefoonnummers van 9 naar 10 cijfers gingen, KPN nog PTT-telecom heette en je nog geen drempels had maar kuilen...

Een logische oplossing zou zijn om de telefoonnummers wederom uit meer cijfers te laten bestaan zoals ze nu al doen met voor toepassingen die een internetverbinding gebruiken als bijvoorbeeld een pinapparaat, tablets of alarminstallaties. Dit heeft echter ook een nadeel! Door de komst van mobiele telefoons zijn mensen lui geworden. Tenminste ik wel.

Vroeger onthield ik moeiteloos verschillende telefoonnummers maar, tegenwoordig heb ik zelfs moeite met het onthouden van mijn pincode (zal de leeftijd zijn) doordat je tegenwoordig alles kunt opslaan. Dit tot grote irritatie overigens voor mensen die achter mij in de rij staan bij Albert Heijn. Aan de andere kant, moeten ze het gangpad maar niet dermate blokkeren waardoor ik er met mijn rollator niet meer doorheen kom.

Misschien toch niet zo'n heel slecht idee om weer terug te gaan naar de ouderwetse telegram. Maar ja, daarmee maak je geen app-groepen... STOP!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home