zondag 10 juli 2016

The legend of Tarzan

Vanavond ben ik voor het eerst in lange tijd maar weer eens naar de bioscoop geweest. De keuze is gevallen op de film Tarzan. Een film die op zich niet mijn eerste keus zou zijn op basis van de trailer maar, alleen naar de film is ook niets en dus moet je af en toe ook iemand anders laten kiezen. Desondanks heeft de film mij positief verrast en is het zeker een aanrader!

Toen ik thuis kwam viel mijn oog echter op dit artikel van het AD waarin te lezen is dat een de regisseur besloten heeft een homozoen uit de film te knippen naar aanleiding van kritiek door een testpubliek. Trouwe lezers van deze blog zal het inmiddels opgevallen zijn dat ik de laatste tijd wat kritisch ben over het feit dat we tegenwoordig niets meer kunnen doen of zeggen zonder daarmee wel iemand tegen het hoofd te stoten. Vanzelfsprekend zat ik dus ook bij het lezen van dit artikel weer met mij oren te klapperen.

Nu betreft dit specifieke geval natuurlijk Amerika waar de mensen nog minder ruimdenkend zijn dan wij in Nederland maar, laten we in hemelsnaam proberen dingen wat meer langs ons heen te laten gaan en niet meteen bij het minste of geringste roepen dat iets discriminatie is of we onszelf gekwetst voelen. Leven en laten leven heet dat!

Overigens is dit niet de enige scene die geschrapt is. Aan het einde van het artikel is te lezen dat ook enkele 'beestachtige vrijscènes' van Tarzan en Jane zijn verwijderd helaas. De film had dus nog beter kunnen zijn...

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home