woensdag 6 juli 2016

Slaapliedjes

Wat doe je als je niet kunt slapen? Precies, je typt 'slaapliedjes!' in op Spotify. En de resultaten zijn bijzonder verrassend te noemen. Zo heeft ene Meghan Oolthuis een zeer opmerkelijke afspeellijst gemaakt:



En dan met name de eerste vijf tracks zijn opvallend. De themanummers van de Efteling attracties is nu niet per definitie het eerste waar ik aan moet denken als ik denk aan liedjes die je in dromenland moeten doen belanden. Nu alleen maar hopen dat niemand zich hierdoor gekwetsts voelt.

Als achtste track komen we overigens direct Justin Bieber tegen dus dat is direct het moment waarop ik afhaak. Maar er zijn meer opvallende afspeellijsten. Zo zijn er verrassend genoeg zijn ook diverse tracks van Coldplay uitgebracht in een variant voor de aller jongste:



Een soortgelijke variant vond ik ook maar dan met de liedjes van Adele welke ik je, vanuit ethisch oogpunt gezien, zal besparen.

Voor wie nu nog niet in slaap kan komen zijn er gelukkig altijd nog de 'standaard' slaapliedjes uit ieder zijn of haar kindertijd:



Waar Spotify allemaal wel niet goed voor is... Slaap zacht!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home