maandag 4 juli 2016

De kookpot verwijt de ketel dat hij bruin ziet...

Het is echt ongelofelijk maar waar, helaas!

Zojuist heb ik het kookpunt van woede bereikt toen ik getipt werd over het dit bericht op NU.nl waarvan ik in eerste instantie dacht dat het hier om een misplaatste 1 aprilgrap ging maar, aangezien het inmiddels juli is kan dit haast niet waar zijn. De hele Zwarte Pieten discussie is niets vergeleken bij de inhoud van dit artikel. We leven in een vrije Westerse maatschappij waarbij het zo nu en dan eens voor kan komen dat iemand zich 'gekwetst' voelt door iets dat iemand anders doet of zegt. Het kan dan ook absoluut geen kwaad om wat meer rekening met elkaar te houden maar, met dit soort afgrijselijke types valt simpelweg geen rekening te houden. Naar mijn idee is dit het soort mens dat iets te veel tijd heeft (vermoedelijk ook op de loonlijst staat van het UWV) en daarom maar gaat zitten 'zoeken' naar iets om over te zeiken. Dit is hetzelfde type mens dat ingezonden brieven stuurt naar de Volkskrant.

Als we dit serieus moeten nemen kunnen we beter ook een petitie gaan tekenen tegen alle gele auto's die er in dit land rondrijden want allicht dat onze Chinese medemens zich hierdoor ietwat gekwetst voelt. Alle hondenbezitters moeten hun huisdier misschien pillen gaan voeren waardoor hondenpoep op straat niet meer bruin van kleur is maar blauw, want ook dit is zwaar beledigend en aanstootgevend. Of stoten we dan Smurfin hiermee weer tegen het hoofd? En persoonlijk zou ik graag alles dat paars is uit het straatbeeld willen laten verdwijnen. Simpel weg omdat ik dit een ontzettend lelijke kleur vind en dit voor bij bijzonder veel afbreuk doet aan de kwaliteit van leven.

Ik weet niet wie er achter deze Facebook-pagina schuil gaat maar, tegen hem (of zou ook heel goed een haar kunnen zijn) zou ik willen zeggen: "Dude, get a life!"

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home