maandag 4 juli 2016

Maisbrood

Ik kan het de hele dag door eten. Zowel als volwaardige maaltijd (behalve dan het avondeten) als wel als 'snack' tussendoor; brood. Meestal gaat de voorkeur uit naar donker volkoren brood vanwege de smaak en omdat dit voldoende vult. Maar soms is in combinatie met sommige andere dingen witbrood juist weer lekkerder. Zoals bij een biefstuk of uitsmijter bijvoorbeeld.

Maar afgelopen week heb ik ergens gegeten waar ze maisbrood hadden. Ik vond het er een beetje raar uit zien met die gele kleur maar, wie honger heeft eet alles. En wat schetste mijn verbazing, het was nog best lekker ook. Dus toen ik door de Albert Heijn liep en daar maisbrood zag liggen twijfelde ik geen moment. Ik heb een nieuwe verslaving!

Overigens ook leuk om 'maisbrood' op te zoeken op Google. Het artikel op Wikipedia is denk ik door iemand geschreven voor zijn ontbijt en koffie:

"Maisbrood wordt van mais gemaakt. In Nederland is het echter een meergranenbrood waarbij tarwe wordt gebruikt om de luchtige structuur van brood te verkrijgen. Door de mais krijgt het dan de gelige kleur."

No shit Sherlock!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home