donderdag 7 juli 2016

Gadverdamme!

Vanavond heb ik één van de meest smerigste ervaringen van mijn leven meegemaakt!

Een korte schets van de situatie:
Het is woensdagavond laat, bijna tegen de klok van twaalf en we hebben honger. Gezien het tijdstip van de dag is het aantal plekken waar nog iets fatsoenlijks te eten kunt halen zeer beperkt en dus heb ik mezelf weer over laten halen naar het 'restaurant' (voor zo ver je dit woord mag gebruiken) met de gouden bogen af te reizen. Er was een reden dat ik er al een hele lange tijd niet meer gegeten heb alleen kon ik mezelf niet zo snel meer voor de geest halen waarom dit ook alweer was. Dit is mij echter weer op zeer pijnlijke wijze duidelijk geworden.

Één van de vele voordelen die deze eetgelegenheid met zich mee brengt is dat je, naast plaats te nemen aan een tafeltje, ook met de auto door langs een soort afhaal systeem kunt rijden. Vet handig! Eerst kom je bij een paal waar je door een slecht klinkende en derhalve onverstaanbare intercom je bestelling moet doorgeven. Als dit maar goed gaat. Daarna rij je naar het tweede raam waar je kun afrekenen om vervolgens bij het derde raam je bestelling daadwerkelijk ten behoeve van consumptie op te halen. Tot zo ver heb ik geen klagen..

Voor wie het inmiddels nog niet doorheeft; we hebben het hier over de fastfoodketen McDonalds. Een instituut dat wat mij betreft direct voor het Internationaal Strafhof gedaagd mag worden wegens misdaden tegen de mensheid. Ik denk echt dat de oprichter van McDonalds, voordat deze met de fastfoodketen begon, eerst 'hoofd-martelingen' is geweest op Guantanamo Bay.

Gadverdamme wat is dit ranzig!

Mijn bestelling bestond uit een Quarter Ponder en een Big Tasty met bacon' waarvan je het woord 'tasty' van mij direct weer mag vergeten. Het vlees smaakte naar plastic, de saus was dermate minimaal dat ik een vergrootglas nodig had om überhaupt te kunnen constateren dat deze wel aanwezig was en de burgers waren gort en gort droog. Zo droog dat mijn gezelschap bijna door verstikking om het leven is gekomen.
Alhoewel; dit laatste zou ook wel eens kunnen komen doordat ik een grap maakte op het moment dat de ander net een slok nam dus dat laten we maar even in het midden.

Desalniettemin werd het mij pijnlijk duidelijk waarom ik mij ooit eens had voorgenomen nooit meer een voet bij McDonalds binnen te zetten. Het was echter even noodzakelijk om hier weer aan herinnerd te worden.
Volgende keer gaan we weer gewoon voor het oude vertrouwde broodje shoarma!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home