donderdag 14 april 2016

BMI

Het jaar 2016 lijkt het jaar van de aandacht voor gezondheid. Onlangs kwam al in het nieuws dat de asperges populairder moeten worden onder jongeren. Ook in mijn directe omgeving kom ik mensen tegen die, meer dan normaal, bezig zijn met hun gewicht en gezonde levensstijl. Wie mij persoonlijk kent weet dat ik dol ben op (uit)eten maar, dan met name van goede kwaliteit. Zo heb ik onlangs met mijn Subway broodje bij de McDonald's gezeten omdat ik weigerde die plastic troep in mijn mond te stoppen. Verder lust ik bijna alles en denk ik dat de hoeveelheid voeding die ik binnenkrijg op een dag als 'bovengemiddeld' is te kwalificeren. Dit alles zonder mij ook maar enig moment zorgen te maken over mijn gewicht...

Desondanks toch onlangs maar weer eens op de weegschaal gaan staan (bij vrienden omdat ik zelf niet eens zo'n ding in huis heb) om mijn BMI te berekenen. En wat blijkt: mijn BMI is perfect! Mijn lichaam bevind zich ruimschoots in de 'groene zone' als we dit schema mogen geloven:


Kortom: ik hoef niet naar de sportschool, één of ander smerig dieet te volgen of minder te gaan eten. Gelukkig maar want één van mijn goede voornemens was om dit jaar juist nog meer uit eten te gaan. Dus voor iedereen die het komende jaar aan mij gaat vragen 'waar laat je het allemaal', zie hier een uitleg over het menselijk spijsverteringsproces.

Bon appétit!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home