maandag 25 april 2016

Velsertunnel

Na ruim 60 jaar is de Velsertunnel toe aan een renovatie. Logisch, want we zouden niet willen dat de tunnel instort door achterstallig onderhoud met alle gevolgen van dien. Helaas zit hier ook een groot ongemakkelijk aspect aan vast. Al een ruime week heb ik last van file vanwege de werkzaamheden aan die f*cking tunnel.

Nu is die tunnel altijd al een probleem geweest. Regelmatig stonden er files omdat één of andere vrachtwagenchauffeur te druk was met mijn broodje bal en daardoor niet goed op de maximale doorrijhoogte heeft gelet. Regelmatig was de tunnel dus dicht omdat ze weer eens een vrachtwagen moesten uitgraven. Maar de afgelopen week was extreem.

Omdat ik in Utrecht werk en in Haarlem woon reis ik veelal over de A9. Ruimschoots ter hoogte van Badhoevedorp begint het verkeer dat normaal gesproken door de tunnel zou gaan zich al te verzamelen in een 'trechter' richting de alternatieve routes. Dit met ellenlange files tot gevolg en niet alleen tijdens de spits. Zo stond ik onlangs zelfs ruim voor 16:00 uur al vast.

Op de site van 'A naar Beter' is informatie te vinden over dit project en vanuit daar wordt je doorgelinkt naar de site van Rijkswaterstaat waar gesteld wordt dat de verwachte vertraging buiten de spits slechts 2 minuten zou moeten zijn. Mijn ervaringen zijn helaas anders!

De werkzaamheden duren naar verwachting (en dat loopt altijd uit) nog tot januari 2017 dus voorlopig kan ik mijn lol op. Misschien toch eens tijd om aan het boek 'file flirten voor dummies' te gaan beginnen...

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home