woensdag 27 april 2016

Vrijmarkt

Soms vind ik het leuk om definities van woorden op te zoeken op het internet. Het is Koningsdag en dus is er in iedere stad wel een traditiegetrouwe vrijmarkt te vinden.
Maar wat vinden we eigenlijk als we het woord 'vrijmarkt' opzoeken op internet? De Van Dale komt met het volgende resultaat:

vrij·markt (de; v(m); meervoud: vrijmarkten)
1 markt zonder beperkingen of regels


Dus als we de Van Dale mogen geloven (en dat doen we natuurlijk) is de vrijmarkt een markt zonder beperkingen of regels. Persoonlijk vond ik de vrijmarkt altijd een beetje duf en burgerlijk maar, met deze betekenis in het achterhoofd denk ik dat ik Koningsdag volgend jaar ook maar mee ga doen. Laten we bier gooien, wildplassen, graffiti spuiten en mensen lastig vallen... Of interpreteer ik het nu verkeerd?

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home