maandag 30 mei 2016

Schiphol

Afgelopen dagen ben ik beroepsmatig al meerdere malen op onze luchthaven Schiphol geweest. Nee ik hoefde niet te vliegen maar, zijn voor een project aan het werk in een aangrenzende parkeergarage. Nu zijn mij de afgelopen dagen een aantal dingen opgevallen:
  • Er landen op een dag stiekem best veel Japanse of Chinese tourristen in Nederland.
  • De mannen van de marechaussee zijn stiekem best wel streng. Andere mensen moeten ook gewoon hun werk doen hoor. En om dat te kunnen doen moet je soms een bus ietwat 'illegaal' neerzetten om te kunnen laden en lossen. Hoef je niet meteen te gaan bekeuren...
  • Taxichauffeurs kunnen soms ook best aardig zijn!
  • Er zijn best veel auto's nodig om alle leden van het Europees parlement van Schiphol naar Den Haag te vervoeren.
  • Vliegtuigen zijn echt groot van dichtbij. (Op TV zien ze er altijd kleiner uit)
  • Er werken ook jonge blonde vrouwen (waar je het niet van verwacht) bij de marechaussee. In burger wel te verstaan en die kunnen best goed tackelen. Nu durf ik dus echt niemand meer aan te spreken in de kroeg... (gelukkig was ik hun 'target' niet)
  • In sommige parkeergarages kun je gewoon niet sturen zonder 'slip' geluiden te maken.
  • Door de werkzaamheden aan de snelweg is de weg terug vinden naar Haarlem nog best wel een hele opgave.
Kortom: mijn werk is nooit saai!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home