zondag 26 februari 2017

Winkelroute

Vanmiddag maar weer eens één van van favoriete bezigheden gedaan (maar niet heus) namelijk; boodschappen. Eenmaal in de Albert Heijn viel het me op dat de meeste supermarkten eigenlijk heel onpraktisch zijn ingericht...

Het is natuurlijk algemeen bekend dat er een gedachte zit achter de route die supermarktketens hun bezoekers laten afleggen vanaf de entree tot aan de kassa om iemand (die net als ik) met trek boodschappen gaat doen maar zo veel mogelijk te laten afnemen. Bij mijn supermarkt kom ik als eerste langs de groente- en fruitafdeling om vervolgens via het brood, de zuivel, koeken, bakmeel, kruiden en koffiepads uit te komen bij het werkelijke doel, namelijk het gerstenat.
Het onpraktische hieraan is dat de verpakkingen van de drankproducten als flessen wijn of kratten bier altijd dermate zwaar en groot zijn - ik zet kratjes bier altijd in het winkelwagentje in plaats van op het daarvoor bestemde plankje onderop omdat ik anders altijd mijn schenen stoot - dat op het moment dat je hier aankomt je hele winkelwagen al vol ligt met allerlei 'kleinere' producten en er eigenlijk geen ruimte meer is om kratten en flessen fatsoenlijk te kunnen inladen zonder de eieren of stroopwafels te pletten.

De oplossing is echter simpel: vanaf nu begin ik mijn boodschappen avontuur achteraan en werk van daaruit terug naar de ingang. Ik noem dit de 'monopoly' methode: "ga terug naar start!"
Moet ik alleen niet vergeten uiteindelijk wel terug te gaan naar de kassa om af te rekenen...

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home