zaterdag 18 maart 2017

Interniet

Laat ik er duidelijk over zijn dat ik niet hou van klagen. Mijn streven is altijd om zo positief mogelijk te blijven ongeacht wat er gebeurt. Ik ben gezond, heb een baan, een dak boven mijn hoofd en elke avond meer dan voldoende te eten dus slecht heb ik het zeker niet. Maar soms gebeuren er dingen die simpelweg ‘ongemakkelijk’ zijn. Zo heb ik al een ruime week last van slecht internet. De verbinding die mijn modem met de server van mijn internetprovider zou moeten hebben doet het meer niet dan wel. Aanvankelijk dacht ik aan een tijdelijke storing, maar toen deze drop outs al een ruime week aanhielden vond ik het toch tijd om maar even te bellen met de helpdesk van mijn provider, te weten XS4all.
Op zo’n moment wordt meteen duidelijk hoe de wet van Murphy dan precies in z'n werk gaat.

Nadat ik een ruim uur samen met de, overigens zeer sympathieke, helpdeskmedewerker naar de oorzaak van het probleem gezocht heb kwam hij tot de conclusie dat het probleem wel door een defect modem veroorzaakt moest worden. Hierop heeft hij mij een nieuw modem toegezonden welke ik een dag later (vandaag) in huis zou moeten hebben en ik zou een e-mail met track & trace nummer ontvangen. Dit nummer bleef echter uit en dus heb ik via de app van PostNL weten te achterhalen dat mijn nieuwe modem vandaag tussen 17:00 en 19:00 uur bezorgd zou worden. Ergens rond het middaguur stond ik op het punt om mijn hobby (maar niet heus) namelijk boodschappen te gaan doen toen de bel ging. En ja hoor, daar was mijn pakketje. Heel betrouwbaar blijkt de verwachte bezorgtijd van PostNL dus niet.

Vol goeie moed heb ik het modem uitgepakt en begon ik met het installeren hiervan. Echter bleek al vrij snel ook dit modem niet te werken. Logisch op zicht want we hebben het hier wel over het inmiddels inwerking getreden Murphy’s Law die citeert dat als er één ding mis gaat, vervolgens ook alles mis gaat. Een soort Domino D-day van tegenslagen wat voor mij wederom reden was om de telefoon te pakken en nogmaals in te bellen op de helpdesk van XS4all. Dit maal heb ik met een andere medewerker - nog sympathieker dan de eerste - geprobeerd mijn internet weer aan de praat te krijgen en heeft geresulteerd in een ruim twee uur durende teleconversatie waarbij ik oprecht wil opmerken dat de betreffende XS4all medewerker echt zijn stinkende best heeft gedaan dit probleem voor mij op te lossen, maar hier helaas niet in is geslaagd.
De enige oplossing blijkt het sturen van een monteur, maar helaas gaan ook hier weer een paar dagen overheen.

En dan kom je erachter hoe vaak ik eigenlijk gebruik maak van het internet. Ik kijk films en series op Netflix en luister muziek via Spotify. Maar ook mijn ‘vaste’ telefoon en televisie kan ik op dit moment niet gebruiken omdat in de wondere wereld van de techniek dit niet functionerende modem dus het ‘moederschip’ van mijn digitale wereld blijkt. En omdat ook mijn 4G abonnement inmiddels al voor ruim 75% gebruikt is deze maand zal ik me dus de komende dagen bezig houden met de ouderwets lezen van een boek, luister old school CD’s en ben ik bereikbaar per post of telegram. Weer eens wat anders!

To be continued… STOP!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home